Umjetnost komunikacije

Ako i nije u području koje se bavi komunikologijom ili novinarstvom, pojedinac stvara sliku o sebi u javnome prostoru. Pravilno disanje i držanje, osvještavanje veličine prostora i slušanje vlastitoga glasa, pauze i kontakt s publikom… sve je to dio govornika i njegovoga imidža, a ne samo čitanje ili recitiranje pripremljenoga teksta. Skloni smo komuniciranje shvaćati kao sinonim riječima, ali ono je širi pojam.

Ljudi stvaraju veze jer međusobno razgovaraju, ali ne bismo smjeli zanemariti sve ostale detalje. Najvažniji dio komunikacijskog procesa je određivanje cilja: „Što želim reći? Kome se obraćam?“ Tek tada možemo odrediti koji je pristup najbolji i početi s komuniciranjem. Ako želimo odaslati snažnu sliku o sebi u privatnome ili u poslovnome okruženju, trebamo se posvetiti detaljima. Naša podsvijest može upravljati našim pokretima i odavati naše nesigurnosti bez obzira na to koliko se mi trudili to prikriti kvalitetnim izlaganjem.

Neverbalna komunikacija tu se ističe kao „tajno oružje“ govornika, ali i dvosjekli mač ako njome ne zna vladati. Svaki govor ili izlaganje mora sadržavati argumentirane podatke, tj. tvrdnje. Ako nismo dobro argumentirali, nemamo tvrdnje i tim iznesenim idejama proturječit će se te će one u potpunosti izgubiti na važnosti. Retorika je znanost, što dovoljno govori o njezinoj složenosti. Ona nije varanje, ni zbunjivanje sugovornika/slušatelja, već uvjeravanje u istinitost našeg izlaganja. Kada argumentiramo, dolazi do pridobivanja publike, ali i do kvalitetnijih sugovornika jer se na argumente javljaju oni koji imaju dobre protuargumente našim tvrdnjama. Dobra moć pregovaranja tada dolazi do izražaja.

Važno je za dobrog komunikatora da bude asertivan i empatičan. Pasivnost ili agresivnost su krajnosti iz kojih nikada ne proizlazi dobar rezultat. Ako smo svjesni emocija koje se u nama javljaju u razgovoru, tada možemo kvalitetno razumjeti sugovornika i na pravi način reagirati. Empatija nam omogućuje da se poistovjetimo sa sugovornikom i da mu damo na znanje da smo spremni pregovarati s njim, bez potrebe za podizanjem tenzija. Od sportaša preko kandidata za neki posao, pa do političara, svima je potrebna dobra komunikacija. Ona je oznaka spremnosti, posvećenosti i ozbiljnosti. Karakteristike su to koje donose sponzore, posao ili glasove na izborima, u svakom od tih slučaja one znače uspjeh. Uz nabrojene karakteristike, bez sumnje je najvažnija priprema.

Spremnost na krizne situacije, na medijska pitanja, na reakcije sugovornika… ona označava uspješnu i pouzdanu osobu. Osobu koja zna reagirati u pravom trenutku i ne traži profesionalce u odnosima s javnošću da je izvuku iz krize kada je već kasno.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s