Što danas znači biti novinarka?

Predavačica: Ana Ramljak

Mediji su, srećom ili nažalost, odraz naše stvarnosti. Oni nas informiraju, utječu na to kako vidimo svijet i oblikuju naše stavove.

Medijske redakcije u Europi već su odavno feminizirane i dobar dio profesora koji rade na fakultetima novinarstva složit će se da je novinarstvo postalo, ili postaje, ženska profesija. Među studentima novinarstva koji diplomiraju čak je 68 posto žena. U redakcijama je taj postotak i veći.

No, kad zagrebete samo malo ispod površine, slika je drugačija od one koju pričaju brojke o tome koliko žena radi u medijima.

pexels-photo-209257

Novinarke u Europskoj uniji, koja toliko govori o ljudskim i ženskim pravima, imaju 17 posto nižu plaću od svojih muških kolega koji rade isti posao! U nekim zemljama ta razlika je i veća. Također je poznatno da su žene rjeđe izvori vijesti, komentatorice i subjekti priča od muškaraca.

Na menadžerskim pozicijama u medijima samo je 30 posto žena. Na glavnim upravljačkim pozicijma tek ih je 16 posto.

Rjeđe pišu o „važnijim“ temama poput politike i gospodarstva. Njihovi se tekstovi rjeđe najavljuju na naslovnicama od tekstova njihovih muških kolega.

Prve novine pojavile su se krajem 17. stoljeća. Danas ih manje kupujemo na kiosku, a više na internetu, ali princip je, barem na papiru, ostao isti – informirati, educirati, zabaviti. Prva žena urednica nekih novina bila je Ann Franklin još 1762. godine.

Gdje smo danas, 256 godina poslije?

*Podaci Europskog instituta za rodnu ravnopravnost

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s