Društvene mreže u poslovnom okruženju
- Date 18. ožujka 2018.
Piše: Patricia Devunić
„Ako nisi na društvenim mrežama, ne postojiš.“ Osim što ova tvrdnja vrijedi za pojedince, isto može značiti i za bilo koju tvrtku ili poduzeće. Neovisno o tome čime se bavimo – prodajemo li građevinski materijal, nudimo li usluge u turizmu, bavimo li se pečenjem kolača ili izrađujemo ukrase – ako svoje usluge ne oglašavamo na Facebooku, Instagramu ili na nekoj drugoj društvenoj mreži, teško ćemo doprijeti do zainteresirane publike ili mogućih klijenata.
Nekoć su se usluge i proizvodi oglašavali javno na gradskim trgovima, a brand se stvarao na temelju kvalitete i preporuke drugih; pojavom medija glavni su oglašivači postali tisak i radio, a ulaskom u digitalno doba, središte svih marketinških aktivnosti kojima se grade imidž i prepoznatljivost poslovanja, postale su društvene mreže (eng. social media). Pojavom novih platformi poput Facebooka, Instagrama i Twittera otvorio se niz mogućnosti pomoću kojih iz nerazvijene ideje, ali uz dobar plan i strategiju, možemo napraviti uspješan business. Ovdje se „dobar glas“ možda neće čuti, ali dobra će se ideja lajkati, dijeliti, a broj onih koji žele pratiti njezin razvoj stalno će se povećavati. Kako?
Valja uzeti u obzir da ne postoji jedinstvena social media strategija koja će pojedincu ili tvrtki omogućiti put do uspjeha i pozamašan broj pratitelja odjednom. Put do izgradnje vlastite javnosti na društvenim mrežama dugačak je i zahtijeva neprestan rad.
Dobra strategija pola je posla!
Nakon što ste pokrenuli Facebook ili Instagram stranicu, treba odrediti kratkoročne i dugoročne ciljeve koje želite ostvariti putem ovih kanala. Za početak možete krenuti s određivanjem točnog broja pratitelja koje želite doseći u određenom vremenu – npr. u prvih mjesec dana. Na taj ćete način željene rezultate moći usporediti sa stvarnima i lakše pratiti vlastiti napredak. Pratitelji su ključni za kasnije stvaranje vjernosti vašem proizvodu ili brandu – što ih je više, to bolje. S druge strane, možda je vaš cilj putem društvenih mreža povećati posjećenost svog bloga ili web stranice. Kako god bilo, ovaj virtualni prostor može biti dobar PR alat pomoću kojeg ćete poboljšati kontakte s klijentima, stvoriti određenu dobru sliku i direktnije utjecati na vlastiti rejting.
U drugom koraku potrebno je definirati ciljnu javnost kojoj se želite obraćati. To možete napraviti odgovaranjem na neka od od ovih pitanja: koliko vaši idealni pratitelji imaju godina, koja je njihova razina obrazovanja, kojim se područjem bave, gdje žive, kojeg su spola; ako su vam ove informacije već otprije poznate i trebate neke određene podatke, ne postoji drugi način nego da ih direktno pitate. Možda vam se ovakve stvari čine nepotrebnima, ali što više znate o svojoj publici to ćete lakše stvarati medijski sadržaj koji će odgovarati njihovim potrebama, a zbog čega ćete biti rado viđeni u njihovom newsfeedu. Konstantno stvaranje novog materijala omogućava vam da ostanete u samom vrhu i da vas ljudi ne zaborave.
S druge strane, treba imati na umu da ljudi ne žele biti ugušeni s milijun objava dnevno. U svemu, pa tako i u tome, treba biti umjeren. Ako se bliži neki bitan događaj koji promovirate putem Facebooka, moguće je da ćete zbog stvaranja hypea povećati broj objava, no nakon što to završi dovoljno je da ih u tjednu izbacite 2-3. Stvar je kvalitete, a ne kvantitete.
Medijski sadržaj pratiteljima treba davati nove informacije o vašem poslovanju, a istovremeno treba biti zanimljiv. To možete postići pisanjem različitih savjeta, tjednog bloga ili nekom fotkom koja će se osvrnuti na određenu temu. Preporučljivo je da se takav sadržaj stvara unaprijed, a objavljuje prema planu. Postoje različiti alati koji vam pomažu u planiranju vaših objava, a posebno su korisni ako imate račune na nekoliko različitih platformi. Više o tome možete pročitati na: https://sproutsocial.com/insights/social-media-scheduling-tools/.
Ako nemate inspiraciju, dobro je pratiti konkurenciju. S vremena na vrijeme svaki dobar social media manager provjeri što objavljuju njegovi kolege, a potom to prilagodi svojim potrebama. Ovakvi trikovi mogu pomoći onima koji tek izgrađuju svoj identitet jer praćenje i analiza kvalitetnih profila može postati nepresušni izvor ideja i vodič koji ih usmjerava u dobrom smjeru.
Na kraju treba naglasiti da jednom kada složite strategiju – stalno je treba mijenjati i nadograđivati. Vaš profil na društvenim mrežama je živ, što znači da uvijek treba i želi još. Vašu stranicu stalno treba održavati, pratiti broj posjetitelja, pratiti kada je posjećenost najviša, a prema tome treba stalno postavljati nove ciljeve koje želite doseći. Uspješnom strategijom i iscrpnom analizom vaše se poslovanje zbog društvenih mreža može poboljšati za čak 90%, a ne košta vas ništa osim vašeg slobodnog vremena.
Erik Qualman kaže: „Više nemamo izbora oko toga želimo li se baviti društvenim mrežama, sada je samo pitanje kako se dobro bavimo njima.“ Slažete li se? 😉