Komunikacija lidera

Piše: Ana Ramljak

Gotovo na svakom koraku danas slušamo o važnosti komunikacije. Važno je komunicirati, znati komunicirati, u školi, na igralištu, na fakultetu, kod kuće, s prijateljima, obitelji, u braku, s kolegama… Ako niste dobar komunikator, danas gotovo da vas prati stigma. Zasigurno ste posljednji put kad ste čitali novine/portale, vidjeli bar nekoliko naslova o komunikaciji. Mora da ponekad imate osjećaj kako nas sa svih strana “bombardiraju” savjetima kako dobro komunicirati.

Zašto je u današnjem svijetu komunikacija toliko važna?

Odgovor je poprilično jednostavan. Komunikacija je – sve. Komuniciramo uvijek.

Da, čak i onda kad namrgođeno sjedimo u svom ćošku ispred televizora i odbijamo komunicirati s bilo kime.

Kako smo došli do toga?

U posljednjih nekoliko desetljeća svijet se promijenio u mjeri koju je teško uistinu pojmiti. Pronašli smo nebrojene načine da olakšamo i ubrzamo proces komunikacije, da budemo što više (i stalno) dostupni.

Negdje usput u tom procesu dobar komunikator postao je zlata vrijedan. Osobito se ovo odnosi na poslovni svijet. I danas je uvriježeno mišljenje da samo dobar komunikator može biti – dobar lider.

Zašto?

Savršena komunikacija, priznajmo si, ne postoji. Ili je iznimno rijetka. Poruka koja putuje od izvora do cilja, od pošiljatelja do primatelja, putem se (ponekad) izmijeni. Jer ne postoje dvije osobe koje jednako razmišljaju i shvaćaju stvari.

Lider u poslovnom svijetu trebali bi zbog toga znati komunicirati jasno u odnosu na onoga kome šalju poruku, govore.

Naravno da nije uvijek moguće staviti se u poziciju druge osobe ili razmišljati o tome kako će netko shvatiti ono što govorite.

To je kotačić koji čini razliku. Pravi lider uvijek će (pa iako i u podsvijesti) imati na umu s kime govori i znat će prilagoditi svoj nastup.

Nekoliko različitih istraživanja pokazalo je da su kompanije koje su uspjele prilagoditi svoje komunikacijske procese onima s kojima komuniciraju brže u rješavanju problema, imaju bolje rezultate, ali krasi ih i pozitivna (pozitivnija) atmosfera unutar same kompanije. Menadžerima se često preporučuje da usvoje jedan način obraćanja zaposlenima i da ga se drže. Dosljednost je jedna od karakteristika koje krase pravog lidera, tako je i u komunikaciji.

Neverbalna komunikacija trebala bi ostati u okvirima pristojnog i nenametljivog. Ali, dobro znamo koliko je neverbalnu komunikaciju teško kontrolirati i koristiti. Onaj tko uspije pronaći umjeren i iskren neverbalni izraz, taj je osvojio jackpot. Komunikacijski, naravno.

Postoje i brojni drugi aspekti komunikacije. Dobar lider ovladao je svima njima i koristi ih kako bi unaprijedio rad svog tima.

Sa svim članovima tima razgovara kao da su ravnopravni, ne postavlja se iznad nikoga, ali i ne podilazi nikome. Ako ste uspjeli pronaći ravnotežu među ovim stvarima, velika je šansa da jeste, ili ćete uskoro biti dobar lider.

Ako još uvijek brusite “oštre rubove”, Govornička akademija Demosten tu je da vam pomogne izbrusiti komunikacijski dijamant. Pridružite nam se!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s