Asertivna komunikacija

Nije tako zato što ja kažem da je tako, nego zato što to mogu i želim dokazati.

Asertivna komunikacija se u novije vrijeme izdvaja kao posebno poželjan oblik komunikacije. Asertivnu se komunikaciju često opisuje kao „win-win“ komunikaciju, bez ustupaka i situacija u kojima govornik mora odustati od vlastitih ideja. Asertivni govornici jasni su i uvjerljivi u izražavanju svojih osjećaja, stavova i poruka te kao primarni alat koriste snagu argumenta. Rado će saslušati druge, raspraviti o prijedlozima i bez taštine prihvatiti najkorisnije rješenje. U pregovaračkim je situacijama asertivni stil posebno preporučljiv upravo zato što  nas okolina najbolje razumije ako se izražavamo putem ‘ja-poruka’. Na taj način jasno navodimo konkretno ponašanje koje nas na bilo koji način ugrožava, posljedice tog ponašanja i osjećaje potaknute tim ponašanjem. Poželjno je i izraziti vlastitu potrebu ili prijedlog akcijekako bismo dodatno pridonijeli rješavanju situacije.

Da ne bi bilo zabune, ne propagiramo egocentrični pristup životu nego prepoznavanje vlastitih potreba i stavljanje granice ispred onog ponašanja iz okoline koje nam ne odgovara. Osoba asertivna stila komunikacije ne stavlja ni sebe ni druge na prvo mjesto. I, naravno, pri tome je kritična i prema sebi i prema drugima.

Na četverosatnom modulu na temu asertivne komunikacije nećete, dakle, naučiti kako pobijediti u eventualnoj svađi, već nešto mnogo vrjednije: kako da do sukoba uopće i ne dođe!

Nakon odslušanog modula, polaznik će moći:

  • navesti osnovna obilježja asertivnog komunikacijskog stila
  • samostalno kod sebe te u svom suradničkom timu razvijati obilježja asertivnosti
  • načela asertivne komunikacije primijeniti u profesionalnom i/ili obiteljskom okruženju

Predavačica: Iva Matijašić Lončarević