fbpx

Kako pričati priče? - Poslovno pripovijedanje (storytelling) u javnome nastupu

Sjećate li se tko je bio 14. predsjednik Sjedinjenih Američkih Država? Sjećate li broja π (pi) na 5 decimalnih mjesta? Ne? Ali, sjećate li se priče o tri praščića? Da! Već više od 27 000 godina, od kada su otkrivene prve pećinske slike, priča je bila jedna od naših temeljnih komunikacijskih metoda. Zašto? Zato što upravo kroz priču, konstrukcije fabule, možemo lakše pamtiti i lakše usvajati gradivo govora. 

Poslovno je pripovijedanje umjetnost korištenja priče za komunikaciju i povezivanje sa zaposlenicima, kupcima, dobavljačima, partnerima, i svima koji su uključeni u posao koji radimo. Poslovna priča ima određeni cilj i željeni ishod. Kad se koristite ovim alatom u predstavljanju poslovnih ideja, projekata, događaja najvažnije je da priča bude autentična. Ona treba pokazati tko ste i što radite. Dobrom pričom možete brzo uspostaviti povjerenje i prisnost te na taj način brže doći do svog cilja. Lako se može dogoditi da unatoč dobro pripremljenom izlaganju ne možemo doći do publike, ne diramo ih riječima i oni se ne mogu koncentrirati. Možda je do toga što su umorni, možda je do toga što imaju previše obaveza u tom trenu, a možda je do toga što im samo treba kroz priču lakše objasniti teške teme. Zašto je poslovno pripovijedanje korisno?  Istraživanja pokazuju da će nakon prezentacije u kojoj koristite poslovno pripovijedanje 95 % slušatelja, a samo će 5 % slušatelja zapamtiti brojke i statistiku. Priznajte, niste ni pročitali navedene postotke ;). 

Nakon modula polaznici će moći: 

  • definirati glavne postavke prvih priča (knjiga, kazališta, filmova, interneta i Kindela)
  • definirati storytelling u poslovnom okruženju te kako se njime koristiti
  • uspješno upotrebljavati osobno iskustvo u kreiranju priče
  • prilagoditi sadržaj porukama koje želimo poslati
  • odrediti i istaknuti poruku priče
  • pripremiti slušatelje i aktivno ih uključiti u proces pričanja