Kako pričati priče? - Poslovno pripovijedanje (storytelling) u javnome nastupu
Znati nešto lakši je dio, teži je dio izreći to glasno.
Slušanje i pričanje priča je ono što svi radimo, cijeli svoj život. Kad smo bili djeca slušali smo priče koje su nam pričali djedovi i bake, majke i očevi prije spavanja ili smo pričali raznorazne priče za vrijeme igre. Kao odrasli svakodnevno još uvijek pričamo priče, samo što smo prestali primjećivati da ih pričamo. Ne vjerujete mi? Razmislite malo… Nakon vikenda provedenoga doma s obitelji, dolazite u ponedjeljak na posao i prvom kolegi/kolegici… Što radite? Pričate priču, bez da razmišljate o njezinoj strukturi, već ona sama izlazi iz vas: Jooj, znaš što je bilo za vikend? Moja žena, klinci i ja išli smo u Maksimir u Zoološki vrt. Cijeli smo dan bili vani, jer znaš, klincima to treba, a ja? Tko je mene pitao ako mi se ide gledati majmune ili bih radije ostao/ostala kod kuće u tišini i miru? Nitko. Pa si mislim: Zašto smo uopće išli? Mogli smo svi skupa ostati kod kuće, ali nam vrag nije dao mira… Kao da nam je netko platio 100 eura da negdje idemo… Zvuči li Vam poznato?
Poslovnim partnerima, suradnicima, klijentima, profesorima ili učenicima, sigurno nećemo pričati petominutne Disneyeve priče, radije ćemo odabrati domaće priče. Šalu na stranu! Poslovno pripovijedanje je umjetnost pričanja priče za komunikaciju i povezivanje sa svim našim suradnicima s kojima radimo. Poslovna priča ima određeni cilj i poruku koja se njome želi poslati slušateljima. Upotrebom ovoga snažnoga alata u predstavljanju svojih projekata, poslovnih ideja ili događaja, najvažnije je od svega da je priča privlačna, autentična i suvremena, s jasnom strukturom i određenom poantom s ciljem dopiranja do publike, njihovih emocija te naposljetku poticanja na djelovanje. Njome se treba prikazati ono što Vi jeste i ono što radite. Nažalost, svaka priča nije i dobra priča. Nerijetko se događa da unatoč dobroj pripremi izlaganja prodavači ne dopiru do svojih kupaca, izlagači do svoje publike, profesori do svojih učenika ili studenata… Možda je njihova publika samo umorna ili ima puno obaveza, a možda se samo uz dobro strukturiranu i kreativnu priču na lakši način mogu prenijeti teži sadržaji.
Koliko je važna sama priča, važni smo i mi koji smo njezini pripovjedači jer mi ne možemo bez nje, baš kao ni ona ne može bez nas. Upravo smo mi te osobe koje će svojoj priči dati glas koji će otputovati do naše publike. Svi smo mi pripovjedači, koji živimo u ogromnoj mreži priča, pa zašto ne biste i Vi hrabro ispričali svoju priču?
Nakon modula polaznici će moći:
- definirati pripovjednu strukturu priče
- upoznati se s klasičnim strukturama pripovijedanja
- definirati pripovijedanje u poslovnom okruženju
- kreirati priče na temelju vlastitoga iskustva
- odrediti cilj priče i istaknuti poruku priče
- aktivno komunicirati s publikom i uključiti ih u proces pričanja priče
- uspješno se predstaviti u poslovnom okruženju
Predavačica: Vanja Goričanec