
Osnove komunikacijskih procesa
„Sve velike promjene započele su s dobrim govornikom.“ – Kristijan Sedak, komunikolog
Sve velike promjene počele su dobrim govornikom, a sve životne situacije obilježene su – nekim oblikom komunikacije. U trenutku rođenja – zaplačemo. Time se pokreće prva karika cjeloživotnog komunikacijskog lanca. Kasnije progledamo, naučimo se smijati, pogledom pratimo izvore podražaja i usmjeravamo pažnju – korak po korak upoznajemo svijet oko sebe. A kad usvojimo tu prvu, dječju fazu onda već moramo početi učiti čitati između redaka (koliko samo puta nešto ostane nedorečeno ili dođe do “gluhog telefona” u poslovnom, a i privatnom procesu?). Netko više, a netko manje, učimo i biti ironični, sarkastični, pa i lagati. U svemu tome većina nas dobro komunicira do trenutka kada moramo govoriti pred velikom grupom ljudi, mikrofonom i kamerom. A situacije mogu biti razne: neuspješni pokušaj prodaje, teški pregovori, nezahvalna dužnost priopćenja neke loše vijesti drugoj osobi, objašnjavanje mami zašto nismo dobili dobru ocjenu te uvjeravanje druge osobe da je baš naša teorija ispravna.
Ovaj modul daje odgovore na temeljna životna pitanja: Kakva komunikacija može postojati? Koji su komunikacijski obrasci poželjni? Koji su poželjni stilovi, mehanizmi te realni ciljevi komunikacije? Osim toga, tematiziraju se pojmovi autentičnosti i vjerodostojnosti komuniciranja, s posebnim naglaskom na potrebu procjene profila sugovornika prilikom odabira komunikacijske strategije.
Koristeći se mnoštvom odabranih primjera za komunikacijske strategije te simulacijskim vježbama, predavač polaznike ovom četverosatnom radionicom uvodi u područje komunikacijskih vještina.
Nakon odslušanog modula polaznik može:
- Definirati komunikaciju te navesti osnovne oblike komunikacije
- Nabrojati komunikacijske strategije te osnovne ciljeve
- Odabrati odgovarajući komunikacijski stil u odnosu na postavljeni cilj
Predavač: Kristijan Sedak