• O nama
  • Čime se bavimo?
    • Digitalna akademija za upravljanje društvenim mrežama
      • Predavači
      • Program
      • Upisi
    • Govornička akademija Demosten
      • Raspored
      • Upisi
      • Paketi
    • In-house treninzi
    • Individualni treninzi
    • Medijsko savjetovanje
    • Prodajna komunikacija
    • Politička komunikacija
    • Sportski PR
    • Treninzi javnog nastupa
    • Umjetnost digitalne komunikacije
    • Najam govornice
  • Moduli
    • Asertivna komunikacija
    • Bitni su i sadržaj i ambalaža
    • Čitajte sugovornika – važnost neverbalne komunikacije u poslovnom okruženju
    • Daj mi jedan dobar razlog
    • Dobar glas daleko se čuje
    • Ja, glumac
    • Kako prodati operu?
    • Kamere koje život znače
    • Kompozicija javnog govora
    • Online komunikacija
    • Osobni stil
    • Ovladavanje emocijama
    • Pregovori
    • Prezentacijske vještine
    • Prodajna komunikacija
    • Storytelling u javnom nastupu
    • Trema? Što je to?
    • U početku bijaše riječ
    • Učinkoviti selekcijski razgovori
    • Vokalni trening
    • Znameniti svjetski i hrvatski govori
  • Naš tim
    • Tražimo Ninju (m/ž)
    • Ana Katulić
    • Ana Ramljak
    • Bojana Bjelić
    • Bernarda Škegro
    • Elenmari Pletikos Olof
    • Katarina Madirazza
    • Kristijan Sedak
    • Lucija Mihaljević
    • Marino Miloš
    • Mate Petrović
    • Mateja Radoš
    • Mihael Maligec
    • Paško Vukasović
    • Sara Batinić
    • Snježana Srdanović Rogalo
    • Tena Žganec
    • Katia Matijašević
    • Marta Takahashi
    • Petra Jozipović
    • Tina Tödtling
    • Marin Čuček
    • Vlatka Eržišnik
    • Tatjana Vranešević Šajfar
  • Masterclass: Kadrovi iz džepa
  • Masterclass: Poslovni protokol i bonton
  • Reference
  • Blog
  • Kontakt
+385 99 7848 772
ured@umjetnost-komunikacije.hr
Govornička akademija Demosten
  • O nama
  • Čime se bavimo?
    • Digitalna akademija za upravljanje društvenim mrežama
      • Predavači
      • Program
      • Upisi
    • Govornička akademija Demosten
      • Raspored
      • Upisi
      • Paketi
    • In-house treninzi
    • Individualni treninzi
    • Medijsko savjetovanje
    • Prodajna komunikacija
    • Politička komunikacija
    • Sportski PR
    • Treninzi javnog nastupa
    • Umjetnost digitalne komunikacije
    • Najam govornice
  • Moduli
    • Asertivna komunikacija
    • Bitni su i sadržaj i ambalaža
    • Čitajte sugovornika – važnost neverbalne komunikacije u poslovnom okruženju
    • Daj mi jedan dobar razlog
    • Dobar glas daleko se čuje
    • Ja, glumac
    • Kako prodati operu?
    • Kamere koje život znače
    • Kompozicija javnog govora
    • Online komunikacija
    • Osobni stil
    • Ovladavanje emocijama
    • Pregovori
    • Prezentacijske vještine
    • Prodajna komunikacija
    • Storytelling u javnom nastupu
    • Trema? Što je to?
    • U početku bijaše riječ
    • Učinkoviti selekcijski razgovori
    • Vokalni trening
    • Znameniti svjetski i hrvatski govori
  • Naš tim
    • Tražimo Ninju (m/ž)
    • Ana Katulić
    • Ana Ramljak
    • Bojana Bjelić
    • Bernarda Škegro
    • Elenmari Pletikos Olof
    • Katarina Madirazza
    • Kristijan Sedak
    • Lucija Mihaljević
    • Marino Miloš
    • Mate Petrović
    • Mateja Radoš
    • Mihael Maligec
    • Paško Vukasović
    • Sara Batinić
    • Snježana Srdanović Rogalo
    • Tena Žganec
    • Katia Matijašević
    • Marta Takahashi
    • Petra Jozipović
    • Tina Tödtling
    • Marin Čuček
    • Vlatka Eržišnik
    • Tatjana Vranešević Šajfar
  • Masterclass: Kadrovi iz džepa
  • Masterclass: Poslovni protokol i bonton
  • Reference
  • Blog
  • Kontakt

Blog

  • Home
  • Blog
  • Blog
  • Poslovna kartica – to ste vi!

Poslovna kartica – to ste vi!

  • Date 8. listopada 2018.

Piše: Neda Fleur Janovski

Iako je uvriježeno mišljenje da su poslovne kartice nastale u Europi u 17. stoljeću, njihova povijest seže čak još dva stoljeća unatrag. Prve kartice pojavile su se u Kini u 15. stoljeću , a njima su se služili samo elitni pripadnici društva. Koristili su ih za najavu, objavu posjeta pokrajinama, gradovima ili pak drugim značajnim obiteljima. Krasio ih je tisak u zlatnoj boji koja je u Kini visoko cijenjena jer sugerira bogatstvo i moć.

Naredna dva stoljeća gubi im se svaki trag i nema vjerodostojnih podataka o njhovoj sudbini.  Njihov je značaj tada iznova porastao u 17. stoljeću, na dvoru Louisa XIV., gdje postaju nezaobilazni dio društvene etikete. Osnovna im je namjena bila najava posjeta o čemu govori i njezin naziv  „carte de visite“ (posjetnica), kasnije uvriježenog naziva „vizit karta“, a koristili su ih samo plemići.

Razvojem trgovine, njezina uloga se mijenja te kartica dobiva dvostruko značenje. S jedne strane, ona ostaje u funkciji najave posjete, ukrašena prekrasnim zlatotiskom. S druge strane, kartica postaje sastavni dio poslovnih kontakata, posebno trgovaca koji ju, osim osnovnih podataka za kontakt, koriste i kao marketinško sredstvo za reklamiranje svojih proizvoda.

Bez obzira o kojem se stoljeću radilo, kartica je uvijek bila dijelom boljih običaja ponašanja u društvu, ona je još jedan komunikacijski kanal. Postoji protokolarna etiquette koje se treba pridržavati. Kako nekada, tako i danas:

 

1. Nikad ne ostavljajte kartice u uredu ili kod kuće. Nema ništa neprofesionalnije od poslovne osobe koja kaže: “Oh, žao mi je. Upravo sam dao svoju posljednju kartu.“ Ili “Žao mi je. Nisam ništa donio sa sobom.”    

2. Držite svoje kartice u posebnom etuiju koji će ih zaštititi od oštećenja. Zgrbljena ili izlizana posjetnica čini prvi dojam lošim.    

3. Znajte u svakom trenutku gdje su vaše poslovne kartice. Osoba koja mora pretražiti svaki džep  jakne i hlača, ili svaki kutak aktovke, odmah izgubi kredibilitet.     

4. Dijelite ih s pažnjom. Oni ljudi koji hodaju okolo i dijele svoje poslovne kartice svakom koga sretnu, šalju poruku da zapravo ne drže do sebe.

5. Dajte i primajte kartice s desne strane – ruka diskrecije. To može donijeti veliku razliku u poslovanju na međunarodnoj razini.     

6. Uručite karticu tako da osoba koja ju prima može pročitati vaše podatke bez da ju okrene.   

7. Uvijek recite nešto lijepo o kartici kada ju primite. Imajte na umu logotip, naziv tvrtke ili neki drugi podatak. To kartici stvara dodanu vrijednost i daje joj na važnosti.    

8. Brinite da podaci na vašim poslovnim karticama budu ažurni. Nemojte dozvoliti da vaši stari podaci budu prekriženi i zamijenjeni s novim. Takva kartica gubi na vrijednosti, a izgleda i neuredno.

9. Nemojte pisati bilješke na tuđe poslovne kartice tijekom razmjene, osim ako se ne pokažu relevantnima za daljnji poslovni kontakt.

10. Na društvenim događajima uvijek nastojte da drugi vas traže poslovnu karticu, Ukoliko se to ne dogodi, tek tada zamolite osobu čiji kontakt želite da izmjenite poslovne kartice.

 

U sljedećem nastavku: međunarodna etiquette u komunciranju poslovnim karticama. Stay tuned…

 

 

 

 

 

 

 

  • Share:
author avatar
Akademija Demosten

Previous post

Zašto NE trebam vježbati javni nastup
8. listopada 2018.

Next post

Male tajne small talka
17. listopada 2018.

You may also like

Vizual za blog post
Etički aspekt “selfie” fotografije
11 siječnja, 2023
Vizual za blog post
Odlike voditelja sastanka i pozitivna komunikacija
22 rujna, 2022
Vizual za blog post – FB objava
Što je to employer branding?
11 srpnja, 2022

Pretraga

Kategorije

  • Blog
Facebook-f Linkedin Instagram Youtube
+385 99 7848 772
ured@umjetnost-komunikacije.hr
Business Park, Radnička cesta 1A, 10 000 Zagreb
Politika kolačića
Politika privatnosti
  • + 385 99 7848 772
  • ured@umjetnost-komunikacije.hr
  • Business Park, Radnička cesta 1A,
    10 000 Zagreb
  • Politika kolačića
  • Politika privatnosti

Naziv tvrtke: Umjetnost komunikacije j.d.o.o.
Sjedište: Simona Gregorčiča 2, 10000 Zagreb
OIB: 59668592620
HR9123400091110867326
Privredna banka Zagreb d.d.
MBS: 081095679

Sud na kojem je tvrtka upisana u sudski registar: Republika Hrvatska, Trgovački sud u Zagrebu, pod brojem: Tt-25/986-3

Osnivači / članovi društva: Kristijan Sedak

Temeljni kapital društva: 1,32 eura

2022 © Govornička akademija Demosten