Ciljevi, prednosti i zanimljivosti in-house treninga

Piše: Mihael Maligec
U svijetu u kojem iz dana u dan raste ponuda najrazličitijih mogućih oblika radionica iz gotovo svih sfera društvenog i tehničkog života, a gotovo svatko se smatra životnim trenerom ili terapeutom za najrazličitije stvari, jedan je koncept itekako moguće opravdati. Radi se o konceptu in-house treninga komunikacijskih i socijalnih vještina. Ovaj tekst prikazat će osnovne svrhe, ciljeve i benefite koje možete ostvariti ako sebi i svojim suradnicima omogućite pohađanje takvog treninga.
Zašto in-house trening nije tečaj?
Bilo da se radi o nekom hobiju nakon posla ili potrebi profesionalnog života, od izrađivanja ukrasnih košarica od suhog lišća kukuruza do tečaja stranih jezika ili izrade web-stranica, nekako se kod nas podrazumijeva da za to postoje učitelji, koji u pravilu znaju više od onih koji takve tečajeve pohađaju. I ti učitelji su u određenom terminu na određenom mjestu te tamo prenose točno određena znanja koja su polaznici došli prisvojiti, a ne usvojiti. Osim ove fine metodičke razlike, naizgled nema potrebe razdvajati instrukciju od reprodukcije jer se krajnji rezultat ionako svodi na isto: polaznik vidi – polaznik učini, izgovori ili isprogramira isto.
Danas se, međutim, ne možemo više osloniti na to da je jedan fiksni termin tjedno povoljan svima koji određenu radionicu ili tečaj žele pohađati, niti je ispravno pretpostaviti da je svakom polazniku dovoljno pružiti unaprijed određenu količinu bezličnih informacija od kojih on sam nužno mora odabrati one relevantne. Baš kao i moderni turisti, moderni poslodavci i radnici ne mogu se zadovoljiti tek Suncem i morem, odnosno unaprijed uniformiranim znanjem koje se lijevkom ulijeva u polaznike tečajeva koji traju od 19 do 21 sat navečer, svaki ponedjeljak. Kao što i moderni turisti traže posebne i njima ponaosob oblikovane ponude, tako je to i na modernom tržištu rada. U toj niši svoje mjesto pronalazi i koncept in-house treninga.
Što je zapravo in-house trening?
O konceptu in-house treninga ovdje će biti riječi sa stajališta poslovne komunikacije i retorike, ali isti se mogu odvijati u okvirima bilo kojeg drugog područja djelovanja: od sportskih aktivnosti, preko umjetničkih tečajeva pa sve do prirodoslovnih zanimanja. S te strane ograničenje ne postoji, i to proizlazi upravo iz definicije in-house treninga, koja ga opisuje kao određenoj ciljnoj skupini namijenjenom, sadržajno i metodički prilagođenom postupku usvajanja potrebnih znanja i vještina. Dva su za to osnovna uvjeta: mora postojati prilagođena ponuda sadržaja s jedne, te fleksibilnost u prihvaćanju sadržaja s druge strane.
Ciljevi i prednosti in-house treninga?
Teško je u okvirima ovako kratkog teksta obuhvatiti sva područja i ciljeve poslovne komunikacije, no u svrhu primjera, govorit ćemo ovdje o team buildingu te pravovremenom detektiranu i rješavanju možebitnih konflikata na radnom mjestu. Zamislimo situaciju u kojoj, primjerice, svi zaposlenici neke tvrtke ili odjela zajedno otputuju na paintball. Sukladno njihovoj unutarnjoj strukturi, vođe suprotstavljenih timova bit će isti oni koji su voditelji i radnim danima. Ali, ako se vođenje i planiranje strategije prepusti onima koji za to inače nemaju priliku, takvi zaposlenici mogu u sebi razviti zanimanje za napredovanje ili pak mogu pokazati kako posjeduju komunikacijske vještine koje su dotad možda bile skrivene. Snaga in-house treninga, kao treninga prilagođenog točno određenoj strukturi polaznika omogućuje upravo to: stjecanje povjerenja u samog sebe i razvijanje komunikacijskih i voditeljskih kompetencija u okruženju u kojem se ništa ne nameće, već zajednički razvija.
Isto tako, jedna od najvažnijih društvenih vještina je i pravovremeno detektiranje te nenasilno rješavanje konflikata nastalih na radnom mjestu ili izvan njega, a da su pritom sudionici ujedno i suradnici. U tom svjetlu, in-house trening može donijeti mnogo pozitivnih rezultata jer polaznici mogu naučiti kako na prihvatljiv način izraziti neslaganje s nečijom idejom, argumentirano nadjačati tuži argument te kritički prosuđivati o idejama koje se na sastancima iznose. Nije to samo odlika dobrog rukovoditelja, već svakog suvremenog zaposlenika u vremenu kada su ljudski resursi najcjenjeniji kapital.
Osvijestiti, motivirati, obrazovati.
Educirati pojedinca ujedno znači i ulagati u kolektiv. A ulagati u kolektiv znači osigurati da će zadovoljni pojedinci koji ga sačinjavaju u svakom trenutku ulagati ono najbolje od sebe kako bi se zadaci koji predstoje uspješno obavljali. In-house trening tako možemo zamisliti kao mehanizam nagrađivanja u avioindustriji: Što se više netko vozi, to će imati pristupačnije karte za viši razred putovanja, te će putovati udobnije, a što udobnije bude putovao, to će češće željeti putovati koristeći usluge baš tog prijevoznika. Preneseno na našu situaciju: što više neka tvrtka ili odjel uloži u obrazovanje i treninge svojih zaposlenika, to će oni motiviraniji biti da opravdaju novostečena znanja i vještine te će se potruditi zaslužiti što više takvih treninga. Posljedično, oni će sudjelovati na sve više in-house treninga, a neće to doživjeti kao ex-catedra tečajeve ili večernja predavanja nužna za obavljanje posla koji obavljaju.
Upravo u ranije navedenoj činjenici u jednu se neodvojivu masu stapaju glavni cilj i glavna prednost dobro izvedenog in-house treninga: zajedničko napredovanje motiviranih međusobno motiviranih zaposlenika u kolektivu u kojem nestaju zavist i netolerancija, a razvijaju se asertivnost, tolerancija, kreativnost i kritičko mišljenje. Takvi zaposlenici san su svakog poslodavca, a njihovi rezultati svakog analitičara poslovanja.
Gdje mogu naći in-house trening?
Ukoliko želite osjetiti jačanje timskog duha, argumentirati snagom dokaza, kritički vrjednovati vlastite i tuđe ideje, a pritom uvijek imati jasno oblikovane stavove zbog čijeg vas iznošenja neće prozivati, prava ste osoba za pohađanje in-house treninga poslovne komunikacije, kakav će za Vaše potrebe individualno osmisliti i provesti stručnjaci Govorničke Akademije Demosten! Bilo da se radi o nemogućnosti oblikovanja misli, nedovoljnoj motivaciji za iskazivanjem vlastitih ideja, strahu od javnog nastupa, novinara… Ako mislite da Vas trema ubija, zadajte i vi njoj udarac! I to u vlastitoj tvrtki, u poznatom okruženju posredstvom interaktivnih, kreativnh i stručno oblikovanih modula!
Na našem treningu ne trebate dresove i ručnike. Ponesite samo vlastitu suradljivost i kreativnost, mi ćemo se pobrinuti za ostalo!
Vidimo se!