• O nama
  • Čime se bavimo?
    • Digitalna akademija za upravljanje društvenim mrežama
      • Predavači
      • Program
      • Upisi
    • Govornička akademija Demosten
      • Raspored
      • Upisi
      • Paketi
    • In-house treninzi
    • Individualni treninzi
    • Medijsko savjetovanje
    • Prodajna komunikacija
    • Politička komunikacija
    • Sportski PR
    • Treninzi javnog nastupa
    • Umjetnost digitalne komunikacije
    • Najam govornice
  • Moduli
    • Asertivna komunikacija
    • Bitni su i sadržaj i ambalaža
    • Čitajte sugovornika – važnost neverbalne komunikacije u poslovnom okruženju
    • Daj mi jedan dobar razlog
    • Dobar glas daleko se čuje
    • Ja, glumac
    • Kako prodati operu?
    • Kamere koje život znače
    • Kompozicija javnog govora
    • Online komunikacija
    • Osobni stil
    • Ovladavanje emocijama
    • Pregovori
    • Prezentacijske vještine
    • Prodajna komunikacija
    • Storytelling u javnom nastupu
    • Trema? Što je to?
    • U početku bijaše riječ
    • Učinkoviti selekcijski razgovori
    • Vokalni trening
    • Znameniti svjetski i hrvatski govori
  • Naš tim
    • Tražimo Ninju (m/ž)
    • Ana Katulić
    • Ana Ramljak
    • Bojana Bjelić
    • Bernarda Škegro
    • Elenmari Pletikos Olof
    • Katarina Madirazza
    • Kristijan Sedak
    • Lucija Mihaljević
    • Marino Miloš
    • Mate Petrović
    • Mateja Radoš
    • Mihael Maligec
    • Paško Vukasović
    • Sara Batinić
    • Snježana Srdanović Rogalo
    • Tena Žganec
    • Katia Matijašević
    • Marta Takahashi
    • Petra Jozipović
    • Tina Tödtling
    • Marin Čuček
    • Vlatka Eržišnik
    • Tatjana Vranešević Šajfar
  • Masterclass: Kadrovi iz džepa
  • Masterclass: Poslovni protokol i bonton
  • Reference
  • Blog
  • Kontakt
+385 99 7848 772
ured@umjetnost-komunikacije.hr
Govornička akademija Demosten
  • O nama
  • Čime se bavimo?
    • Digitalna akademija za upravljanje društvenim mrežama
      • Predavači
      • Program
      • Upisi
    • Govornička akademija Demosten
      • Raspored
      • Upisi
      • Paketi
    • In-house treninzi
    • Individualni treninzi
    • Medijsko savjetovanje
    • Prodajna komunikacija
    • Politička komunikacija
    • Sportski PR
    • Treninzi javnog nastupa
    • Umjetnost digitalne komunikacije
    • Najam govornice
  • Moduli
    • Asertivna komunikacija
    • Bitni su i sadržaj i ambalaža
    • Čitajte sugovornika – važnost neverbalne komunikacije u poslovnom okruženju
    • Daj mi jedan dobar razlog
    • Dobar glas daleko se čuje
    • Ja, glumac
    • Kako prodati operu?
    • Kamere koje život znače
    • Kompozicija javnog govora
    • Online komunikacija
    • Osobni stil
    • Ovladavanje emocijama
    • Pregovori
    • Prezentacijske vještine
    • Prodajna komunikacija
    • Storytelling u javnom nastupu
    • Trema? Što je to?
    • U početku bijaše riječ
    • Učinkoviti selekcijski razgovori
    • Vokalni trening
    • Znameniti svjetski i hrvatski govori
  • Naš tim
    • Tražimo Ninju (m/ž)
    • Ana Katulić
    • Ana Ramljak
    • Bojana Bjelić
    • Bernarda Škegro
    • Elenmari Pletikos Olof
    • Katarina Madirazza
    • Kristijan Sedak
    • Lucija Mihaljević
    • Marino Miloš
    • Mate Petrović
    • Mateja Radoš
    • Mihael Maligec
    • Paško Vukasović
    • Sara Batinić
    • Snježana Srdanović Rogalo
    • Tena Žganec
    • Katia Matijašević
    • Marta Takahashi
    • Petra Jozipović
    • Tina Tödtling
    • Marin Čuček
    • Vlatka Eržišnik
    • Tatjana Vranešević Šajfar
  • Masterclass: Kadrovi iz džepa
  • Masterclass: Poslovni protokol i bonton
  • Reference
  • Blog
  • Kontakt

Blog

  • Home
  • Blog
  • Blog
  • Priprema za javni nastup iz perspektive glumca

Priprema za javni nastup iz perspektive glumca

  • Date 3. svibnja 2020.

Piše: Paško Vukasović

Svaka predstava javni je nastup. Svaki javni nastup nije predstava.

Svaka predstava iziskuje pripremu, čak i kada govorimo o procesu proba kao dugotrajnoj kontinuiranoj pripremi, ali i u pogledu „kratkotrajne“ pripreme prije svake izvedbe.

Svaki javni nastup iziskuje pripremu, čak i kada govorimo o procesu pripreme u pogledu razrade teme, strukture i slično kao dugotrajnoj pripremi, ali i u pogledu „kratkotrajne“ pripreme neposredno prije javnog nastupa. 

Dakle, neposredno prije javnog nastupa bitna je “kratkotrajna” priprema ili ritual (disanje, vizualizacija, pjevanje, ohrabrivanje samih sebe…).

Različiti ljudi vole različitu hranu. 

Ja volim Pupčar.

Kelj Pupčar.

Neki se zgroze čim čuju riječ kelj.

Univerzalno rješenje u sferi, kako smo ju nazvali, „kratkotrajne“ pripreme ne postoji. 

Nažalost.

To ovisi o vama. A ovako to ja radim.

Postoji cijeli niz vježbi:

Sat vremena do početka predstave, ulazim u kazalište. Na ulazu pozdravim kolegu koji je došao prije mene, nosi veliku kavu s toplim mlijekom uz komentar: „Treba mi kava, pospan sam, da me razbudi do predstave.“

Penjem se stepenicama u svoju garderobu. Ulazim unutra. Ostavljam ruksak, skidam jaknu, iz ruksaka vadim četkicu za zube i pastu. Perem zube. Nakon par minuta, ulazi drugi kolega u garderobu. „Pereš zube, a?“ Ne odgovaram, usta su mi puna pjene. A i retoričko je pitanje.

Završio sam s pranjem, odijevam kostim, a on za to vrijeme prolazi tekst, glasno i artikulirano izgovarajući replike.

Kat ispod čujem kao neko lupanje. Glumica u garderobi ispod preferira fizičko zagrijavanje. Još 45 minuta do početka predstave.

Obukao sam kostim i spuštam se stepenicama na šminkanje. Putem do šminkeraja iz pokusne dvorane odzvanja klavir i kolega koji zagrijava glas sa: „La la la la la la la“.

I ja bih, ali ne znam pjevati tako dobro. Moram na šminku. Iskreno ne volim šminku, ali osobni stil, bitna je stvar u javnom nastupu. Našminkan i u kostimu vraćam se u svoju garderobu. 

Pola sata do početka.

Putem do garderobe vježba artikulacije. Brzo izgovaranje –bdp ili –gdp uvijek dobro dođe. Skrivam se da me nitko ne vidi dok to radim. Veća sam faca.

Ulazim u garderobu. Kolega zagrijava artikulaciju sa –bdp. Pogledam ga. Složim facu – „mlakonjo“. On prokomentira kao dijete sa prstima u džemu: „A šta…?”.

Uzimam mobitel, malo cyber svijeta ili druge distrakcije u vidu psihičkog odagnavanja misli uvijek dobro dođe.

Publika ulazi u dvoranu, 15 minuta do početka.

Sam sa sobom, vizualiziram dijelove predstave u glavi i prođem tekst, ne sve, samo dijelove.

Deset minuta do početka.

Popijem čašu vode.

Čaša hladne vode uvijek dobro dođe.

Spuštam se u zajedničku prostoriju u kojoj glumci čekaju početak predstave. 

Ulazim u prostoriju. 

Stariji kolega cucla prst, palac konkretno i izgovara tekst.

Pijuckam vodicu i cool sam.

Umirem od treme zapravo.

Glumačke tehnike u javnome nastupu
  • Share:
author avatar
Akademija Demosten

Previous post

The Queen
3. svibnja 2020.

Next post

Mogu li razgovarati s Vašim šefom?
9. veljače 2021.

You may also like

Vizual za blog post
Etički aspekt “selfie” fotografije
11 siječnja, 2023
Vizual za blog post
Odlike voditelja sastanka i pozitivna komunikacija
22 rujna, 2022
Vizual za blog post – FB objava
Što je to employer branding?
11 srpnja, 2022

Pretraga

Kategorije

  • Blog
Facebook-f Linkedin Instagram Youtube
+385 99 7848 772
ured@umjetnost-komunikacije.hr
Business Park, Radnička cesta 1A, 10 000 Zagreb
Politika kolačića
Politika privatnosti
  • + 385 99 7848 772
  • ured@umjetnost-komunikacije.hr
  • Business Park, Radnička cesta 1A,
    10 000 Zagreb
  • Politika kolačića
  • Politika privatnosti

Naziv tvrtke: Umjetnost komunikacije j.d.o.o.
Sjedište: Simona Gregorčiča 2, 10000 Zagreb
OIB: 59668592620
HR9123400091110867326
Privredna banka Zagreb d.d.
MBS: 081095679

Sud na kojem je tvrtka upisana u sudski registar: Republika Hrvatska, Trgovački sud u Zagrebu, pod brojem: Tt-25/986-3

Osnivači / članovi društva: Kristijan Sedak

Temeljni kapital društva: 1,32 eura

2022 © Govornička akademija Demosten