• O nama
  • Čime se bavimo?
    • Digitalna akademija za upravljanje društvenim mrežama
      • Predavači
      • Program
      • Upisi
    • Govornička akademija Demosten
      • Raspored
      • Upisi
      • Paketi
    • In-house treninzi
    • Individualni treninzi
    • Medijsko savjetovanje
    • Prodajna komunikacija
    • Politička komunikacija
    • Sportski PR
    • Treninzi javnog nastupa
    • Umjetnost digitalne komunikacije
    • Najam govornice
  • Moduli
    • Asertivna komunikacija
    • Bitni su i sadržaj i ambalaža
    • Čitajte sugovornika – važnost neverbalne komunikacije u poslovnom okruženju
    • Daj mi jedan dobar razlog
    • Dobar glas daleko se čuje
    • Ja, glumac
    • Kako prodati operu?
    • Kamere koje život znače
    • Kompozicija javnog govora
    • Online komunikacija
    • Osobni stil
    • Ovladavanje emocijama
    • Pregovori
    • Prezentacijske vještine
    • Prodajna komunikacija
    • Storytelling u javnom nastupu
    • Trema? Što je to?
    • U početku bijaše riječ
    • Učinkoviti selekcijski razgovori
    • Vokalni trening
    • Znameniti svjetski i hrvatski govori
  • Naš tim
    • Tražimo Ninju (m/ž)
    • Ana Katulić
    • Ana Ramljak
    • Bojana Bjelić
    • Bernarda Škegro
    • Elenmari Pletikos Olof
    • Katarina Madirazza
    • Kristijan Sedak
    • Lucija Mihaljević
    • Marino Miloš
    • Mate Petrović
    • Mateja Radoš
    • Mihael Maligec
    • Paško Vukasović
    • Sara Batinić
    • Snježana Srdanović Rogalo
    • Tena Žganec
    • Katia Matijašević
    • Marta Takahashi
    • Petra Jozipović
    • Tina Tödtling
    • Marin Čuček
    • Vlatka Eržišnik
    • Tatjana Vranešević Šajfar
  • Masterclass: Kadrovi iz džepa
  • Masterclass: Poslovni protokol i bonton
  • Reference
  • Blog
  • Kontakt
+385 99 7848 772
ured@umjetnost-komunikacije.hr
Govornička akademija Demosten
  • O nama
  • Čime se bavimo?
    • Digitalna akademija za upravljanje društvenim mrežama
      • Predavači
      • Program
      • Upisi
    • Govornička akademija Demosten
      • Raspored
      • Upisi
      • Paketi
    • In-house treninzi
    • Individualni treninzi
    • Medijsko savjetovanje
    • Prodajna komunikacija
    • Politička komunikacija
    • Sportski PR
    • Treninzi javnog nastupa
    • Umjetnost digitalne komunikacije
    • Najam govornice
  • Moduli
    • Asertivna komunikacija
    • Bitni su i sadržaj i ambalaža
    • Čitajte sugovornika – važnost neverbalne komunikacije u poslovnom okruženju
    • Daj mi jedan dobar razlog
    • Dobar glas daleko se čuje
    • Ja, glumac
    • Kako prodati operu?
    • Kamere koje život znače
    • Kompozicija javnog govora
    • Online komunikacija
    • Osobni stil
    • Ovladavanje emocijama
    • Pregovori
    • Prezentacijske vještine
    • Prodajna komunikacija
    • Storytelling u javnom nastupu
    • Trema? Što je to?
    • U početku bijaše riječ
    • Učinkoviti selekcijski razgovori
    • Vokalni trening
    • Znameniti svjetski i hrvatski govori
  • Naš tim
    • Tražimo Ninju (m/ž)
    • Ana Katulić
    • Ana Ramljak
    • Bojana Bjelić
    • Bernarda Škegro
    • Elenmari Pletikos Olof
    • Katarina Madirazza
    • Kristijan Sedak
    • Lucija Mihaljević
    • Marino Miloš
    • Mate Petrović
    • Mateja Radoš
    • Mihael Maligec
    • Paško Vukasović
    • Sara Batinić
    • Snježana Srdanović Rogalo
    • Tena Žganec
    • Katia Matijašević
    • Marta Takahashi
    • Petra Jozipović
    • Tina Tödtling
    • Marin Čuček
    • Vlatka Eržišnik
    • Tatjana Vranešević Šajfar
  • Masterclass: Kadrovi iz džepa
  • Masterclass: Poslovni protokol i bonton
  • Reference
  • Blog
  • Kontakt

Blog

  • Home
  • Blog
  • Blog
  • Što je to employer branding?

Što je to employer branding?

  • Date 11. srpnja 2022.

Pišu: Petra Jakopanec i Ana Kahlić

Čuli ste za pojam Employer Branding? Želite da najbolji kandidati odaberu upravo vas, ali ne znate kako to postići? Svaki HR govori nešto o tome, no je li je potreban i vama?

Iako je pojam Employer Branding tek posljednjih nekoliko godina počeo dobivati na važnosti, ovu vrstu zadržavanja postojećih te privlačenja novih zaposlenika koriste mnoge tvrtke već dulji niz godina. Zbog velike potrebe i potražnje, tvrtke su se okrenule oglašavanju kako bi sebe prikazale kao poželjnijeg poslodavca u odnosu na konkurenciju.

Što je Employer branding i kako on može pomoći?

Zašto ljudi radije odabiru jednu tvrtku naspram druge? Što ih motivira da ostanu kod poslodavca ili da se odvaže tražiti posao negdje drugdje?

Upravo su to pitanja na koja pojam Employer Branding nudi odgovore. To je spoj ljudskih potencijala i marketinga. S jedne strane imamo reputaciju koja uključuje različita mišljenja o proizvodima ili uslugama koje vaša tvrtka nudi, a s druge strane imamo onu koja reklamira vašu tvrtku prema potencijalnim kandidatima. Ona se formira između bivših, sadašnjih i budućih zaposlenika.

Definicija Employer Brandinga

Employer Branding ili Brend poslodavca strategija je koja se koristi u stvaranju brenda za potencijalne zaposlenike te zadržavanje onih postojećih. Jednostavnije, to je način na koji se vaša tvrtka predstavlja kao poželjno mjesto za rad. Na taj način želite vašu tvrtku pozicionirati kao poslodavca po izboru te prikazati organizacijsku kulturu u kojoj svatko želi raditi. Ono nije važno samo kako biste se predstavili svijetu nego kako biste nadmašili i prestigli konkurenciju.

Na kraju dana, vaš cilj je da oni koji rade za vas ili oni koji još nisu dio vašega kolektiva pomisle kako bi voljeli raditi za vas.

Svrha Brendiranja poslodavca s jedne strane jest zadržavanje postojećih zaposlenika, a s druge strane privući kandidate s vama važnim vrijednostima i vještinama koje postaju središte vaše tvrtke koju predstavljate svijetu. Ono se postiže uređenjem radnoga okruženja, davanjem na važnosti internoj komunikaciji, razne povlastice i pogodnosti poput zdravstvenih pogodnosti, događanja unutar tvrtke, nagrada i priznanja i slično.

Zašto je važno raditi na Employer Brandingu?

Bez obzira jeste li manja ili veća tvrtka, važno je što ljudi misle o vama. To je usko povezano i s osjećajima koje prate one koji su povezani s vama jer se tako stvara njihov imidž i mišljenje.

Reputacija je važna iz nekoliko razloga: prvo zbog veće mogućnosti da će vas vaši zaposlenici preporučiti svojim prijateljima ili poznanicima ako je vaš ugled pozitivan, drugo zbog toga što će većina ljudi prije prijave za posao promotriti što se o vašoj tvrtki govori ili misli, i treće jer je nekima dobro radno okruženje važnije od povećanja plaće.

S obzirom na to da je gotovo svaka tvrtka danas u stalnoj potrazi za kvalitetnim zaposlenicima, umijeće tvrtki da privuku ciljanu skupinu je nešto što je bitno i čemu se treba posvetiti.

Ciljevi Employer Brandinga

Ciljeva ima mnogo, ali nabrojat ćemo ih nekoliko:

  • kvalitetne prijave za posao jer kandidati znaju da se prijavljuju u ugodno radno okruženje,

  • kraće vrijeme zapošljavanja s pretpostavkom da će kandidati prihvatiti ponudu za posao od tvrtke koja ima takvu pozitivnu reputaciju,

  • zadržavanje postojećih zaposlenika,

  • postojećim zaposlenicima podići svijest o njihovoj važnosti za tvrtku, oni tako postaju sretniji i motiviraniji za daljnji rad,

  • povećati posjećenost vaše web stranice i društvenih mreža te

  • graditi odnos na povjerenju (kako s postojećim zaposlenicima tako i s budućim).

Koja je razlika između Employer Brendinga i EVP-a?

EVP ili Employee Value Preposition, odnosno prijedlog vrijednosti za zaposlenike jest obećanje odnosno prijedlog onoga što dajete svojim zaposlenicima u zamjenu za njihovu predanost, sposobnosti, vještine i iskustva koje daje poslodavcu i cijelom okruženju. To se odnosi na razne pogodnosti i nagrade kojima svojim zaposlenicima dajete na značaju te iskazujete zahvalu za njihov rad i trud.

Dakle razlika je u tome što je EVP usmjeren prema internoj okolini (kako se vi kao tvrtka predstavljate svojim zaposlenicima) dok je Employer Branding usmjeren na eksternu okolinu (što potencijalni kandidati misle o vašoj tvrtki).

EVP se postiže brojim anketama, intervjuima te fokus grupama kako bi se definiralo zašto vaši zaposlenici rade i žele biti dio upravo vaše tvrtke. Oni su korisni jer poslodavcima daju izravan uvid u to kako zaposlenici vide vašu tvrtku, a vama to može biti od posebnog značaja za poboljšavanje odnosa i kvalitete rada unutar tvrtke. Na brend vašeg poslodavca utječu sadašnji zaposlenici koji oblikuju kulturu tvrtke. Oni su jedini koji iz prve ruke znaju kako je raditi kod vas te njihovo mišljenje može imati veliku važnost.

Employer Branding može se mjeriti anketiranjem kandidata za posao, čitanjem različitih recenzija bivših te sadašnjih zaposlenika, pretražujući internet o bilo kakvim informacijama koje mogu pridonijeti donošenju odluke o zaposlenju, pretraživati vaše profile na društvenim mrežama i slično.

A kako to izgleda u praksi?

Pripremili smo nekoliko primjera kako bi još jednostavnije shvatili o čemu se točno radi.

Adidas

Zaposlenici Adidasa pokazuju svoju veličinu i moć radeći u ovoj tvrtki. Postavljali su im pitanja „Zašto ste se pridružili?“, „Što vas drži ovdje?“, „Što vas najviše inspirira da ostanete ovdje?“, a sve to svodi se na ključno pitanje „Kako je raditi u Adidasu?“. Na taj način otkrili su što Adidas ima i što može ponuditi sadašnjim i budućim zaposlenicima.

Link: https://bit.ly/3RkjwGv

Heineken

Svoju poznatu kampanju „Go places“ kreirali su 2016. i ažurirali ju s „Go places 2.0“ 2019. Kampanja uključuje niz videozapisa koji prikazuju trenutačne zaposlenike Heinekena koji rade na različitim pozicijama i lokacijama. Cilj ove kampanje je pokazati njihovo zanimanje oko osobnosti i ambicija njihovih zaposlenika.

Međutim, kampanja se nastavlja na njihovoj mrežnoj stranici koja sadržava digitalni intervju s 12 pitanja. Ovim intervjuom provjerava se kandidat te se istovremeno upoznaje s tvrtkom. Nakon završetka intervjua, kandidat je pozvan da se prijavi sa svojim životopisom i Linkedin profilom.

Link: https://bit.ly/3bZ8Ah1

Starbucks

Starbucks je kreirao Instagram i Twitter profil posebno za buduće kandidate za posao. Na tim profilima pokazuju svoju zahvalnost trenutnim zaposlenicima te komuniciraju s budućim. Također ima i hashtag (#sbuxjobschat) koji omogućuje interakciju i razgovor potencijalnim zaposlenicima.

  • Share:
author avatar
Akademija Demosten

Previous post

Mali vodič kroz uvođenje eura
11. srpnja 2022.

Next post

Odlike voditelja sastanka i pozitivna komunikacija
22. rujna 2022.

You may also like

Vizual za blog post
Etički aspekt “selfie” fotografije
11 siječnja, 2023
Vizual za blog post
Odlike voditelja sastanka i pozitivna komunikacija
22 rujna, 2022
Vizual za blog post
Mali vodič kroz uvođenje eura
5 srpnja, 2022

Pretraga

Kategorije

  • Blog
Facebook-f Linkedin Instagram Youtube
+385 99 7848 772
ured@umjetnost-komunikacije.hr
Business Park, Radnička cesta 1A, 10 000 Zagreb
Politika kolačića
Politika privatnosti
  • + 385 99 7848 772
  • ured@umjetnost-komunikacije.hr
  • Business Park, Radnička cesta 1A,
    10 000 Zagreb
  • Politika kolačića
  • Politika privatnosti

Naziv tvrtke: Umjetnost komunikacije j.d.o.o.
Sjedište: Simona Gregorčiča 2, 10000 Zagreb
OIB: 59668592620
HR9123400091110867326
Privredna banka Zagreb d.d.
MBS: 081095679

Sud na kojem je tvrtka upisana u sudski registar: Republika Hrvatska, Trgovački sud u Zagrebu, pod brojem: Tt-25/986-3

Osnivači / članovi društva: Kristijan Sedak

Temeljni kapital društva: 1,32 eura

2022 © Govornička akademija Demosten